מגזין אגם

הכנה לכיתה א' – הצד החברתי והצד הלימודי

שלב המעבר לכיתה א' הוא מרגש מאוד עבור ההורים ומסמן תחנה משמעותית בהתפתחות הילד. חשוב מאוד להכין את הילדים, שעד כה עסקו בפעילות משחקית בסביבת הגן האינטימית, לשלב החדש, שעיקרו פעילות לימודית ממוסדת בחברת ילדים חדשים ומגוונים.

הרשת מלאה בטיפים אין סופיים על איך לצלוח את המעבר, אבל האמת היא שפשוט צריך לתת לילד את התחושה שאנחנו מאמינים בו ולדאוג לו להכנה וליווי בשני תחומים עיקריים – חברתי ולימודי. לפניכם מדריך קצר וענייני שבעזרתו תוכלו להכין את ילדכם בצורה המיטבית.

ספרי הכנה לכיתה א – הצד החברתי

הדבר הראשון שעליכם לזכור הוא שילדים, בטח בגיל הזה, הם טיפוס חברתי. הם מעוניינים בקרבת חברים, הם מתמחים ביצירת קשרים חדשים וכבר יש להם ניסיון. כלומר, הם מבינים איך להתנהג בסיטואציות חברתיות עם בני גילם.

לכן, התפקיד שלנו ההורים הוא יותר מכוון, על ידי חשיפה לתרבויות שונות, חיבורים חברתיים וליווי פשוט בעזרת שיחה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת ספרי ילדים.

ספרי ילדים מאפשרים לנו לצלול ביחד עם הילדים לתוך העולם שלהם, לראות איך מגיבים לגיבורים ולדמויות בספרים השונים, מה דעתם על התנהגויות ומחשבות שמוצגות בספר ובכלל לחשוף אותם לעולם הצבעוני שלנו ולקבל מהם תגובות אמתיות שיאפשרו לנו לקרוא אותם כמו ספר פתוח

ספרים מומלצים על היבטים חברתיים

הכנה לכיתה א' – הצד הלימודי

המעבר לכיתה א' הוא משמעותי וזו הפעם הראשונה שהילדים יצטרכו להתמודד עם פעילות לימודית בצורה שיטתית. חייבת לבוא הכנה מקדימה בשני אופנים, ידע בסיסי של החומר הלימודי ולא פחות חשוב (ואולי יותר) הקניית הרגלי למידה.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא חוברות עבודה מותאמות או דפי עבודה לכיתה א'. אמנם בחיפוש פשוט באינטרנט של  דפי עבודה לכיתה א' תמצאו המון תוצאות אבל לחוברות עבודה מס' יתרונות בולטים. חוברות עבודה מאפשרות רציפות לימודית והקניית הרגלי למידה נכונים. למשל, אפשר לקבוע עם הילד שפעמיים בשבוע (משתנה מילד לילד כמובן) הוא עושה דף מתוך החוברת. כך הילד כבר יודע איפה החוברת, מה צריך לעשות ויש לו הכרות עם אופי התרגול והסגנון.

דבר חשוב נוסף בבחירת חוברת הוא שיהיה בה השילוש הקדוש של חוברות העבודה :

לימוד, תרגול ומשחק.

כל אחד מבין השלבים הוא הכרחי על מנת ליצור תהליך למידה יעיל ונכון, בטח כשמדובר בהכנה לכיתה א'. השקיעו בבחירת החוברת פעם אחת ותחסכו לעצמכם וגם לילד הרבה בלבול וכאבי ראש.

ישנן חוברות מותאמות לילדים בגן חובה אשר מלמדות את היסודות של שלושת התחומים המרכזיים הנלמדים בכיתה א':

  • ספר לימוד עברית לכיתה א
  • ספר ללימוד יסודות החשבון
  • ספר ללימוד יסודות האנגלית

 

חוברות עבודה – הכנה לכיתה א׳

לקטלוג חוברות העבודה של 'חכמים ביום'

לסיכום, הכנה לכיתה א' היא אמנם עניין רציני אבל בהחלט אפשר לצלוח אותו בעזרת כלים פשוטים כמו ספרי ילדים, חוברות עבודה, דפי עבודה וכמובן והכי חשוב על ידי ליווי של הילד והכוונה במקומות הנכונים.

להורדה חינמית של דפי עבודה לכיתה א'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *