מגזין אגם

משחקים לימודיים לגיל הרך

משחקים לגיל הרך משחק לפעוטות משחק מגנט מילים ראשונות

משחקים הם צורך אנושי הקיים מאז ומעולם, חוקרים רבים סבורים שהמשחק מהווה אינסטינקט הישרדותי אבולוציוני, עצם המשחק תורם לגיבוש קשרים חברתיים, מעורר מוטיבציה, מפתח קואורדינציה, עוזר לפיתוח הביטחון העצמי ועוד אספקטים רבים המועילים להישרדות ותמרון בחברה האנושית. משחקים אופייניים יותר בגילאי הילדות והם עוזרים לילד ללמוד לבטא את מחשבותיו ורגשותיו. למשחקים יש השפעה חשובה ביותר על תפקוד הילד בהווה (בזמן המשחק עצמו), אך גם על התפתחות עתידית מעבר לגבולות המשחק (בעולם האמיתי).

בגילאים הצעירים, משחקים לימודיים מיועדים לתרגול של מיומנויות שונות, העשרת וגיוון תכנים הנלמדים בגן או בבית הספר, או שהם יכולים לסייע לילדים המגלים קשיים בתחומים ספציפיים (מוטוריקה עדינה, שפה, חשבון ועוד), ע"י לימוד שונה ומהנה באמצעות משחק. המשחק עצמו אינו משמש כתחליף לפעולות למידה אלא יכול לשמש כהעשרה ותוספת מצוינת לחיזוק הבטחון העצמי של הילד.


משחקים לימודיים לילדים – מהם משחקים טובים?

התשובה הפשוטה והמהירה, היא משחק שהילד רוצה לחזור ולשחק בו שוב ושוב. אך מבחינת משחקים לימודיים לגיל הרך, התשובה היא קצת יותר מורכבת ונוגעת למספר מאפיינים:

  • אתגר – המשחק, אינו קל מדי עבור הילד, הילד מצליח להתגבר על קשיים ולצלוח אותם, ככל שהאתגר קשה יותר כך ההנאה גדולה יותר. עם זאת חשוב לשמור על איזון על מנת שהמשחק לא יהיה קשה מדי ויגרום לתסכול.
  • שיתוף פעולה - משחק המעודד שיתוף פעולה בין השחקנים.
  • לימוד - משחק בו יש התנסות ולמידה בתחום אחד או מספר תחומים במקביל: שפה, חשבון, כישורים חברתיים ועוד. רצוי שהלמידה לא תעשה באופן מוצהר אלא בעקיפין כך שההנאה מהמשחק גדולה מכיוון שאינה מוגדרת כלימודים.
  • הדרגתיות – משחקים בהם ניתן להגדיל את הקושי והאתגר במהלך הזמן.
  • אסתטיקה – נראות נעימה ותחושת מגע נעימה לילד.

משחקים לימודיים מומלצים בשפה העברית:

 

באגם הוצאה לאור אנו מביאים לקהל הקוראים הישראלי, את הספרים והמשחקים הטובים בעולם. אנחנו משקיעים מחשבה עמוקה ויצירה רבה מאחורי הוצאתו לאור של כל ספר וספר ובחירתו של כל משחק ומשחק. בין הספרים ניתן למצוא, חידוש של קלאסיקות עולמיות, ספרות מקור מובחרת, ספרי עיון מרתקים וספרות ילדים מעוררת מחשבה ועשירה במסרים וערכים. בספרי הילדים שלנו אנו מקפידים על איורים מרהיבים של המאיירים המובילים בארץ ובעולם.

לכל המשחקים הלימודיים>>>

אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על משחקים לימודיים לגיל הרך, לקנייה דרך אתר האינטרנט שלנו, לקבל המלצות לספרים ומשחקים חדשים או להצטרף לחוג הלקוחות שלנו אתם מוזמנים להתקשר אלינו לטלפון: 03-7576523 או צרו קשר כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *