מגזין אגם

סיפור לפני השינה – למה זה חשוב?

הקראת סיפור לילדים לפני השינה הוא אחד מהרגעים העוצמתיים ביום לחיזוק הקשר בין ההורה לילד. כולם מכירים ומקדשים את "טקס השינה" אוכל - מקלחת - פיפי ולישון, אבל, נוטים דווקא לוותר על שיחה עם הילד או סיפור לפני השינה.

חשוב לזכור, גם לילדים יש מחשבות על ערכים, ההבדל בין טוב לרע, תהיות לגבי העולם ובכלל, נושאים מורכבים שלא מגיעים לידי שיח בגלל הגיל הצעיר, או בגלל שאנחנו ההורים לא תמיד יודעים איך לגשת לשיחה כזו. כאן נכנסים לתמונה ספרי ילדים, אשר בעזרת גיבורי הסיפור והשפה הפשוטה מצליחים להביא את הילדים לדבר על נושאים מורכבים ולשתף אותנו בחוויות שעוברות עליהם.

אז איך בוחרים ספרי ילדים שמתאימים לקראת שינה?

ספרי ילדים טובים, הם כאלה שמצליחים להיות סיפוריים ומשעשעים עבור הילד, אך גם מצליחים לעורר שיחה ולהעביר מסרים מבלי לשעמם את הילד. לעיתים נדמה לנו שאם נבחר ספר שהמסר בו ברור וישיר נצליח מיד להעביר אותו לילד, אך לא כך הדבר. ילדים, אגב, בדיוק כמונו, צריכים סיפור טוב. כזה שיגרום להם להתרגש ולצחוק, כזה שיוכלו להזדהות עם גיבוריו, כזה שישאיר אותם בעניין ולא ירגיש להם כאילו הספר הוא מטלה או מחויבות, אלא פשוט כיף.

ספרי ילדים הם יחסית קצרים וברורים, איורים מושקעים וצבעוניים חשובים מאוד כדי לשמור את הילד בעניין ולא לשעמם אותו. בעיקר כשמדברים על סיפור לפני השינה. הטקסט חייב להיות ממוקד וקולע, כזה שמציג לילד את הסיטואציה ואת הסיפור, אבל משאיר גם מקום לדמיון.

נקודה נוספת בבחירת הספרים היא הרצון של הילד. שימו לב לאילו ספרים הילד נמשך, אם הוא נמשך לספרים עם דובים למשל, חפשו ספרי ילדים שהגיבור בהם הוא דב.

סיפור לילדים לפני השינה – איך לעשות את זה כמו שצריך?

אז אחרי שהבנו את החשיבות של סיפור לפני השינה וקנינו ספרי ילדים איכותיים, נשאר לנו רק להגיע שלווים ומחויכים לשעת הסיפור. הציגו לילד את הספרים השונים ותנו לו לבחור את זה שמושך אותו.

מתחילים לקרוא... שימו לב לתוספות של הילד, למשל, אם הספר עוסק בג'ירפה שלא רוצה לרקוד והילד פתאום אומר "היא מתביישת" או "היא מפחדת", נסו לפתח את השיחה למקום הזה ולהבין מאיפה זה בא, הזדהות עם הג'ירפה עשויה להעיד על בעיית ביטחון עצמי למשל. אלו הם השיחות שאנחנו כהורים רוצים לעודד בעת קריאת ספר.

בסוף, לא צריך ללחוץ. תסמכו על זה שאם הילד יהיה שותף מלא לקריאה ולחוויה ואם נחשוף אותו למספיק סיפורים, השיחות יעלו מעצמן ואתם ההורים תרגישו שאתם בדרך הנכונה.

זהו.. עכשיו אפשר לקרוא סיפור לפני השינה, ולא לשכוח, שהכי חשוב זה שיהיה כיף!

גלו מבחר ספרי ילדים המומלצים לפני השינה מאגם הוצאה לאור

כשהילד נרדם, מה איתכם?

הספר NAP מאת מומחה השינה אבי ברססט, יפתור לכם את כל בעיות השינה!

30% הנחה

NAP סוד השינה המושלמת

69

מאת: אבי ברססט

למה צריך לישון? מה קורה בגוף בזמן שאנחנו ישנים ? השינה היא אוצר, משאב טבע יחיד מסוגו וחיוני לקיומנו. בני האדם בימי קדם, העריצו אותה וחשבו שהיא מתת אלים, מדענים מודרניים חוקרים אותה וחושפים את יתרונותיה העצומים לבריאות ולתפקוד של כולנו. היום, יותר מאי פעם, השינה היא להיט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *