מגזין אגם

פחדים של ילדים – ספרי ילדים יכולים להיות הפתרון

הפחד הכי גדול שלנו כהורים היא המחשבה שעל הילד עובר משהו, שהוא מפחד, או שרע לו ואנחנו לא נדע על זה. הלחץ הזה גם מתגלה כאשר אנחנו כבר מגלים על הפחדים וממהרים להזמין פגישה עם פסיכולוג ילדים. במאמר זה ננסה להראות דרך פשוטה וזמינה לדעת מה עובר על הילד? ומה אפשר לעשות עם זה?

ניקח לדוגמא את הספר ׳דובים לא מפחדים משום דבר׳, סיפור על התמודדות עם פחד שמספר על הרפתקה לילית של משפחת דובים, שדרכה ניתן לראות איך כל אחד מחברי המשפחה מגיב לפחד. אם תקראו ביחד עם הילד את הספר, תוכלו לשאול שאלות, לבחון את הפרטים באיורים. תוכלו לבדוק עם אילו מהדמויות הוא יותר מזדהה, מה מבהיל אותו יותר, ומה פחות… בעצם במקום לדבר על פחדים של ילדים, אפשר עכשיו לדבר על פחדים של דובים. ילדים נוטים מיד להשליך את עולמם שלהם על הדמויות בסיפור ומאפשרים לנו ממש להיות אורחים בעולם המחשבות שלהם.

ספרים מומלצים על התמודדות עם פחד

ספרי ילדים הם אולי הדרך הטובה ביותר לדבר עם הילד על חייו מבלי לדבר איתו באופן ישיר

מעבר לזה, ספרים זה כיף, זה זמן משותף של הורים וילדים, שבו נוצרת קרבה ואינטימיות משפחתית. כל אלה, דברים אשר מחזקים את הקשר והפתיחות אצל ילדים. ספרי ילדים הם מגוונים, צבעוניים ולא מפסיקים להפתיע. אבל הכי חשוב, הם זמינים מאוד, אפשר לקרוא (ואפילו מומלץ) כמה פעמים בשבוע וזה אף פעם לא נמאס… תנסו.

ספר על פחדים לילדים הם גם דרך מעולה להתגבר על הפחד, מכיוון שלכל הסיפורים יש סוף טוב, מצחיק ואפילו מרגש (כן כן גם את ההורים). לעומת המציאות שלפעמים יכולה להיות מכאיבה, הספרים מוציאים את האופטימיות והשמחה מהילדים ומאפשרים להם להתגבר על הפחדים.

פחדים של ילדים, זה משהו שניתן ברוב המקרים להתגבר עליו כמשפחה. עזרה חיצונית, כמו פסיכולוג ילדים ויועצים כאלה ואחרים אולי יועילו, אבל ללמד את הילד שיש לו בית חם ותומך, שיכול לעזור לו בכל מה שהוא צריך, וביחד ניתן להתגבר על הכל, זו דרך שמחדירה לילדים ביטחון לצאת אל העולם הגדול, להיות עצמם ולהגשים את חלומותיהם.

לאגם הוצאה לאור מבחר עצום של ספרי ילדים בנושאים המתאימים לכל גיל

*מאמר זה הינו בגדר דעה ולא נועד לשמש או להחליף יעוץ מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *