מגזין אגם, פעילויות לילדים

פעילות עם ספר – המסע המופלא שלנו לגן הילדים

פעילות עם ספר פעילות לילדים ספרים לילדים המסע המופלא שלנו לגן הילדים ספר על דמיון וחברות

על הספר  - המסע המופלא שלנו לגן הילדים
ספר על דמיון ומשחק

כשמתבוננים על ילדים בגילאי הגן רואים שעיקר זמנם מוקדש למשחק. חלק מהמשחקים הללו הם משחקים משותפים, משחקים בהם הילדים יוצרים ביחד עם ילדים אחרים, מציאות משותפת בה לדמיון מקום רחב. המשחק הוא הדרך של הילדים לעבד את מה שעובר עליהם. כוח הדמיון והמשחק הם גם גיבורי הספר הילדים הנוכחי "המסע המופלא שלנו לגן הילדים".
שלושה חברים: אנה הארנבונת, טדי הדובון ותולי התולעת, עושים דרכם לגן הילדים לבדם. כיוון שכך, הם עושים זאת בקצב שמאפיין ילדים רבים, לאט. בדרך הם נעצרים ובוחנים את מה שהם רואים על הקרקע. בתחילה כל אחד מהם מזהה בפריטים הללו משהו אחר, אבל הם מחליטים ביחד על הזהות הסופית ומפליגים להרפתקאות. חלקן מעניינות, אחרות מפחידות אבל בכולן הילדים הם שמחליטים מתי תסתיים ההרפתקה והם ימשיכו בדרכם לגן.

30% הנחה

המסע המופלא שלנו לגן הילדים

48

מאת: דניאלה קולוט

אנה ארנבונת, טדי דובוני ותולי תולעון, הולכים בכל בוקר לגן הילדים. הגן אמנם נמצא קרוב, אבל כשהדמיון פועל- גם הדרך הקצרה ביותר הופכת למסע הרפתקאות מרתק!
הדרך מהבית לגן היא לא רק פיזית, אלא גם רגשית. אולי בגלל זה החברים בסיפור "המסע המופלא שלנו לגן הילדים" בחרו להאריך אותה.

פעילות משותפת – הורים ילדים

כשאנו לוקחים את הילדים אל הגן ובחזרה ממנו, אנחנו יכולים להבחין בעניין האינסופי שיש להם באותה דרך מוכרת ושגרתית. כשאנו מאפשרים להם, הם עוצרים ובחנים את המדרכה עליה הם צועדים, את העלים הגדלים על השיחים ועל העצים מעל, ואת מה שמשאירים אחריהם מי שלא מקפידים לשמור על הסביבה.

קוראים ומשוחחים

לאחר קריאת הספר צאו עם הילדים אל החצר, הגינה או אל הרחוב הסמוך לבית ובקשו מהם לאסוף ביחד אתכם את הפריטים הכי מעניינים שיש בדרך (אבן יפה, חרוז שמישהו איבד וכו'). בקשו מהילדים לספר על כל פרט שאספו בזמן שאתם בדרך: מה היו רוצים לעשות איתו? מה הוא מזכיר להם? מי שם אותו שם?

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: צבעים, חוטים, חרוזים או כל דבר שיוכל לקשט את החפץ שבחרו.

בחזרה בבית, הניחו את הפריטים שהילדים אספו, ובקשו מהם לצבוע, לקשט ולצייר עליהם בדרכים הכי יצירתיות שהם יכולים להעלות בדעתם.

פעילות בגן הילדים

תראו מה מצאתי – פעילות מפגש ושיחה בגן

לאחר קריאת הספר בגן, שלחו את הילדים לחצר הגן ל-5 דקות. בקשו מהם לבחור פריט או שניים הנמצאים בחצר אבל אינם משחק או כלי שמשמש אותם בקביעות, הפריט צריך להיות כזה שהילד ירצה לספר עליו לילדי הגן האחרים סיפור שאף אחד לא מכיר. (חשוב לכוון את הילדים לא לגשת לצעצועים או לכלים המשמשים אותם בגן בקביעות וזו מטרתם, אלא לפריטים שהתגלגלו למקום במקרה ולא יחסרו לגן אם הילדים יבחרו לקחת את העבודה שלהם הביתה בסוף היום).

כשהם חוזרים, אפשרו לילדים שבוחרים בכך, להציג את הפריט שמצאו ולספר עליו: מיהו? מה שמו? בן כמה הוא? איך הגיע לחצר הגן שלהם? מאיפה הוא הגיע? מה מעשיו בגן? לאן היה רוצה ללכת?

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: צבעים, חוטים, חרוזים או כל דבר שיוכל לקשט את החפץ שבחרו.

לאחר המפגש, בקשו מהילדים לקשט ולצבוע את הפריט שבחרו בכל דרך שירצו… ילד שיבחר בכך, יוכל לקחת את הפריט שלו בסוף היום ולספר להורים עליו.

להדפסת הפעילות לחץ כאן >>>>>>>>>>>

תהנו ותפליגו בדמיון!

ספר ילדים על דמיון / ספרים על דמיון / משחק ילדים / ספר על דמיון 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *