מגזין אגם, פעילויות לילדים

פעילות עם ספר – טיפ טיפה אמיץ

פעילות לילדים על אומץ ספר על אומץ פעילות לגן ילדים טיפ טיפה אמיץ ספר ספר על חברות ארנבים

על הספר  - טיפ טיפה אמיץ
ספר על אומץ ועל כוחה של חברות

הילדים שלנו הם ראי של כולנו. אנחנו רואים בהם את הילדים שהיינו, ואת המבוגרים שהם עתידים להיות. מנסים להקנות להם את הכלים הטובים ביותר שיוכלו לשמש אותם בבגרותם. בכל גיל אנחנו ניצבים מול סיטואציות חדשות ומשתמשים ביכולות שרכשנו כדי להתמודד איתן. אחת מהן, אבל הכרחית בכל מפגש כזה, היא האומץ.
ההגדרה הפשוטה למושג אומץ היא היכולת להתמודד עם אי ודאות, סכנה, כאב ופחד. תכונה שבאה לידי ביטוי במצבים פיזיים אך גם בסיטואציות חברתיות בהן אדם אוזר כוח ודבק בעמדתו משום שהוא מאמין בה, גם מול התנגדות אחרים. אבל יותר מהכל, אומץ היא בחירה חופשית של אדם (בכל גיל) לפעול.

הספר "טיפ טיפה אמיץ", ממש כמו ששמו מעיד עליו, עוסק בנושא מנקודת מבט שילדים רבים יוכלו להזדהות אתה. הוא בנוי כך שהתהליך המוצג בו מדמה מציאות יומיומית של ילדים רבים, גם אם הסכנות שהם ניצבים למולם מאיימות הרבה פחות.
נבי הוא ארנב שאוהב לבלות בביתו. לונה, חברתו הטובה, היא בדיוק ההפך ממנו. היא אוהבת לבלות בחוץ. בכל יום הם נפגשים כשהיא באה לבקר אותו בביתו וחולקת איתו סיפורים חדשים ומסעירים מההרפתקאות היומיות שלה. לונה תמיד מזמינה את נבי להצטרף אליה לשהות מחוץ לבית, אך נבי מסרב בגלל שהוא מפחד לצאת.
יום אחד לונה עוזבת את ביתו של נבי בכעס, לאחר שהפצרותיה בנבי לצאת מן הבית נענות בסירוב. כל הדברים שנבי אוהב לעשות הופכים חסרי טעם והוא רוצה לפייס את לונה, רק שעל מנת לעשות זאת עליו לצאת החוצה... היציאה החוצה והחיפוש אחר לונה מעמתים את נבי עם חששותיו אך גם מלמדים אותו על יכולותיו, כוחותיו וכוחה של חברות.

טיפ טיפה אמיץ

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

מאת: ניקולה קינר

האם ארנב קטן וחששן יכול לאזור טיפ טיפה אומץ?
נבי מתכונן להרפתקה הראשונה שלו מחוץ לבית, והוא ממש פוחד.
אבל בחוץ מחכה לו עולם מדהים, אם הוא רק יצליח להתגבר!
סיפור משעשע, אופטימי ומשרה ביטחון, המלמד שכל אחד מאיתנו הרבה יותר אמיץ ממה שהוא חושב.

פעילות משותפת – הורים ילדים

קוראים ומשוחחים

במרכז הספר "טיפ טיפה אמיץ" ניצבת החברות של נבי ולונה, חברות בזכותה מחליט נבי להתמודד עם פחדיו ומצליח להפתיע את כולם.  בכל שלב בחיים שלנו קבוצת הגיל שלנו משמשת מדד ליעדים אותם נרצה להשיג. ילדים מתבוננים בבני גילם ומנסים לחקות אותם. במקרים רבים הרצון להדמות לחבריהם יוביל אותם לחצות גבולות שאחרת היו חוששים לעבור. בקשו מהילדים לספר לכם על דברים אמיצים שעושים חבריהם לגן, במידת הצורך נקבו בשמות חבריהם הטובים ובקשו מהילדים שלכם, ללא שיפוט, לספר לכם על הדרכים השונות בהם מביע כל חבר אומץ שכזה.

שאלו את הילדים האם הם זוכרים רגע אחד בו החליטו לעשות משהו שהפחיד אותם, מה הייתה הסיבה לכך? אם הם מתקשים לענות כוונו אותם בעזרת שאלות.

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: דף צביעה (קישור להורדת הדף בסוף המאמר) וצבעים.

הדפיסו שני עותקים מדף הצביעה והתבוננו עליו תוך שאתם מספרים (ומציירים) לילדים על סיטואציה בה הייתם זקוקים לאומץ, כשאתם מציבים עצמכם במקום נבי. ספרו להם מול מי עמדתם ומה עשיתם כדי להתגבר על הפחד ולנהוג באומץ. כעת, בקשו מהילדים לדמיין את עצמם כנבי הארנב ושאלו אותם איזה מעשה אמיץ היו רוצים לעשות, מי היה ניצב מולם מה היו מציעים לו בידם. הילדים יכולים לצייר ולהמחיש את הסיטואציה על הדף.

פעילות בגן הילדים

מהו אומץ? – פעילות מפגש ושיחה בגן

במרכז הספר "טיפ טיפה אמיץ" ניצבת החברות של נבי ולונה, חברות בזכותה מחליט נבי להתמודד עם פחדיו ומצליח להפתיע את כולם. בכל שלב בחיים שלנו קבוצת הגיל שלנו משמשת מדד ליעדים אותם נרצה להשיג. ילדים מתבוננים בבני גילם ומנסים לחקות אותם. במקרים רבים הרצון להדמות לחבריהם יוביל אותם לחצות גבולות שאחרת היו חוששים לעבור.

בקשו מהילדים לספר על דברים אמיצים שעושים חבריהם לגן, ועל דבר שהיו עושים הם עצמם לו היה להם יותר אומץ.

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: דף צביעה (קישור להורדת הדף בסוף המאמר) וצבעים.

חלקו לילדים את דף הצביעה והתבוננו עליו ביחד איתם, תוך שאתם מספרים לילדים על סיטואציה בה הייתם זקוקים לאומץ, כשאתם מציבים עצמכם במקום נבי. ספרו להם מול מי עמדתם ומה עשיתם כדי להתגבר על הפחד ולנהוג באומץ. 

כעת, בקשו מהילדים לדמיין את עצמם כנבי הארנב ושאלו אותם איזה מעשה אמיץ היו רוצים לעשות, מי היה ניצב מולם מה היו מציעים לו בידם. הילדים מוזמנים לצייר את הסיטואציה כרצונם. ניתן לרשום בצדו האחורי של הדף את הסיטואציה שתיאר כל ילד.

להדפסת דף הצביעה לחץ כאן >>>>>>>>>>>

להדפסת הפעילות לחץ כאן >>>>>>>>>>>

בהצלחה!! נשמח לראות את היצירות שלכם 😊

ספר על אומץ / ספרים על אומץ לילדי הגן / ספר על אומץ לב / ספר על חברות / ספר על ארנבים / דפי צביעה לילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *