מגזין אגם

על הספר 'אקו ולוגי' או איך שומרים על איכות הסביבה?

הספר 'אקו ולוגי' הוא קלאסיקה נוסטלגית ששומרת על הרלוונטיות שלה גם היום.
ואולי יותר מתמיד…

הספר מתמקד בחבורת ילדים שיוצאים במסע למצוא את לוגי, הבלוע הנורא, שאותו מאשימים שהרס להם את הגינה הירוקה והיפה שלהם. אך עד מהרה מתגלה שלא אחרים מאשר הם עצמם "דאגו" להרוס אותה.

'אקו ולוגי' הוא סיפור נפלא על מודעות (או יותר נכון על חוסר מודעות) וזה מה שהופך אותו לכל כך נפלא. בדיוק כמו כל בני האדם, מבוגרים וילדים, לכולנו כוונות טובות וכולנו רוצים לשמור על איכות הסביבה, אבל לא מודעים למעשינו ובעצם הורסים את העולם שבו אנו חיים.

הספר 'אקו ולוגי' מציג את זה בהרבה חן והומור, משאיר את הילדים במתח, דרוכים ומחכים למציאת האשם הגדול. ומציב בפנינו המבוגרים את השאלה..

האם אנחנו מחנכים את ילדינו להיות מודעים למעשיהם ומלמדים אותם על ההשפעה שיש להם על איכות הסביבה או בעצם על איכות החיים של כולנו?!

ספרים מומלצים בנושא אקולוגיה

"היום אספר לכם על לוגי, הבלוע הנורא, שהוא מפלץ רשע וסודי ולא חבר של אף אחד. אחרי שתכירו את אקו ואת חבריו הטובים, תוכלו לומר: האם יש בכלל מפלץ כזה, שהורס את הגנים בעולם? ואיפה הוא נמצא? ואולי – אולי זו המצאה?…"

תמר אדר, מי שכתבה את הספר החשוב הזה, מעבירה את הטקסט בצורה מדהימה, כיפית, קלילה, לפעמים בשירה ולפעמים בחרוזים. והאיורים של טניה רויטמן, שזכו לעיטור אנדרסן היוקרתי, פשוט מכניסים לאוירה והופכים את כל הספר הזה לכיף אחד גדול.

הספר 'אקו ולוגי' שיצא לראשונה בשנת 1993. רואה אור כעת שוב, בהדפסה מחודשת ומצטרף לספרי האיכות של אגם הוצאה לאור. 

בעמוד הספר 'אקו ולוגי' תוכלו למצוא פרטים נוספים ולראות דפים פנימיים מהספר.

מתוך פרפר נחמד, דודו זר מקריא את 'אקו ולוגי', קלאסיקה אמיתית תמיד עובדת!  (מתחילים בדקה 16:50)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *