מאמרים

דף עבודה מספרים

דפי עבודה על מספרים – ההכנה המושלמת לכתה א'

כל קבלן בניין יודע שהיסודות זה הדבר החשוב ביותר, בלי יסודות טובים אי אפשר יהיה לבנות את הבניין או שהמבנה יקרוס במהירות. כך גם בלימודים, הקניית יסודות לילד היא דבר חשוב ומחקרים הוכיחו כי הכנה טובה לקראת תחילת הלימודים משפרת את הביצועים ואת ההבנה של הילד ומקלה על המעבר הטראומטי מגן חובה לכתה א'.
אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להכנת הילד לבית הספר היא בעזרת דפי עבודה, כל מה שתצטרכו לדעת על דפי עבודה ללימוד מספרים במאמר הבא.

לדפי העבודה להורדה לחצו כאן

 

למה צריך דפי עבודה?

תרגול של דפי עבודה עשוי לתרום רבות לחיזוק היסודות המתמטיים של הילד ולתת לו יתרון משמעותי בהבנת החומר הנלמד בכתה בשלב מאוחר יותר. בעזרת הדפים הוא ילמד לזהות, לכתוב ולהכיר את המספרים מ-1 ועד 10, ילמד את הצורות ההנדסיות הבסיסיות ויתרגל זיהוי שלהן בעצמים הנמצאים בסביבתו ואף יתרגל חיבור, חיסור ופעולות מתמטיות פשוטות. עצם תרגול הדפים עשוי להקל על המעבר לכתה א' ולחזק את תחושת הביטחון העצמי של הילד ותחושת המסוגלות שלו ביחס לשאר חברי הכתה.

איך לזהות דפי עבודה טובים?

דפי עבודה טובים בנויים בצורה אטרקטיבית עבור הילד, אחרי הכל, הורדת הדפים היא פעולה פשוטה, בטח בעזרת אתר האינטרנט שלנו, אך לשכנע את הילד למלא את הדפים עשויה להיות משימה קשה יותר. לכן חשוב שהדפים יהיו מושכים, צבעונים, יפעילו את הילד ויגרמו לו לחשוב אך גם יהיו מהנים ומשחקיים ולא אפורים ומשעממים. בתום תרגול הדפים הילד יכיר את המספרים, את הצורות ההנדסיות וייהנה מתרגול המתמטיקה בצפייה לחומר עתידי שיילמד בכתה. ועד מהרה יתחיל למלא חוברות עבודה שלמות בהנאה רבה.

 

למי מיועדים דפי העבודה?

דפי עבודה מספרים מיועדים לילדים בגילאי 4-6, מושלמים כהכנה לכתה א' וגם לתרגול של החומר הנלמד בתחילת השנה. הדפים עשויים לסייע לילד אשר מתקשה בלימוד החומר או מתקשה ליהנות ממנו בכתה. בעזרת הדפים וחוברות העבודה השלמות ניתן לסגור את הפער הנצבר בכתה, לחזק את היסודות ולגרום לילד להתאהב מחדש במספרים.

דפי העבודה שלנו

דפי העבודה לוקטו מתוך חוברות העבודה "חכמים ביום" מבית אגם הוצאה לאור. כל חוברת עבודה מכילה תוכן עשיר של שנה שלמה, תואמת את תוכנית הלימודים של משרד החינוך. החוברות שלנו צבעוניות, מזמינות ומלאות משחקים לשעות של תרגול והנאה. הילד יוכל לשבת באופן עצמאי, ללמוד ולתרגל בשמחה ובכיף.

 

לכל דפי העבודה לחצו כאן

לכל חוברות עבודה לחצו כאן