הדרכות קריאה, מגזין אגם

הדרכת קריאה – הילד והדב

להדפסת ההדרכה >> לחצו כאן

בפעם הבאה שתקריאו ספר לילדכם, זיכרו שאצלו בראש הסיפור נתפס באופן שונה מכם: בעוד אתם אולי מתלהבים מזרימת הסיפור, מקריאים את המשפטים הקצרים ומתקדמים בספר במהירות, את הילד כלל לא מעניינים אותם סימנים מוזרים שנקראים "אותיות". הוא שקוע עמוק בתוך האיורים, הדמויות, התיאורים ודברים נוספים שיתכן שאנחנו, כהורים, לפעמים מפספסים.
המטרה של הדרכות הקריאה היא לסייע לכם ולילד להגיע למקום דומה בתפיסת הסיפור, להתעכב על הפרטים והרעיונות, לשאול שאלות וללמוד האחד על השני דרך הסיפור. זה פשוט יותר כיף!

הספר הילד והדוב:
לפעמים קצת קשה להסביר לילדים מהי חברות טובה. חשיפה לסיפורים איכותיים עם סיטואציות חברתיות יכולה להאיר את עיניהם. כאן למשל, מה עושים כשהחבר הכי טוב הוא דוב, וזה לא מצליח לשחק במשחקי ילדים?
ומה מעדיף הדוב לעשות, וכיצד מתמודדים עם הרצונות השונים – מוותרים או מחפשים את המשותף?
"הילד והדוב" מספר על חברות לא צפויה, אך כזאת שמתגלה כמשתלמת ומשמחת ביותר. כן, גם אם צריך לחכות עבורה חורף שלם.

תקציר הסיפור:
היה היה ילד שרצה מאוד לשחק, אבל לא היה לו עם מי. הוא חלם שיהיה לו חבר הכי טוב, מישהו שיוכל להצטרף אליו. בוקר אחד הוא הבחין בסירת נייר צפה במים, ועליה מופיעה המילה "בו!". הילד מיהר להכין סירת נייר משלו, וכתב עליה "בו גם לך!". כך מתחיל הקשר בין הילד ליצור המסתורי, שלהפתעתו הרבה מתגלה כדוב, ולא כילד אחר. הילד והדוב רוצים לבלות ביחד, אולם כשהם מחפשים מה לעשות, הם נתקלים בבעיות: הילד מציע לשחק מחבואים, להתנדנד או לשחק בכדור, ובכל המקרים הדוב לא מצליח להתאים את עצמו – הוא גדול מדי למחבואים, כבד מדי לנדנדה וכו'. השניים מנסים לחשוב על משחק שיתאים לשניהם, עד שהדוב מציע לבנות בית על העץ! השניים בונים להם בית עץ ומשחקים בו, עד ש… שלג מתחיל לרדת. החורף הגיע, הדוב נעלם, ובמקומו הילד מוצא סירת נייר שעליה כתוב "אני חייב ללכת". הילד עצוב ומתגעגע, מנסה לכתוב לדוב שוב ושוב, עד שהאביב מביא עימו סירות נייר חדשות עם מסרים של "התעוררתי" ו"אני מתגעגע". ואז, מבין העצים, יוצא מחדש החבר הכי טוב של הילד – הדוב.

הילד והדב

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.


שאלות לדיון עם הילד:
1.אתה חושב שדוב יכול להיות חבר טוב לאדם?
2.לך יש חבר הכי טוב? מה מיוחד בקשר שלכם?
3.אתה זוכר פעם שהיה לך קשה להיפרד ממישהו? מתי זה היה, ממי היה לך קשה להיפרד, ומה עבר בראשך?
4.איזה משחקים אתה היית מציע לילד לשחק עם הדוב?
5.מה אתה אוהב לעשות כשאתה נמצא לבד, בלי חברים?

לְמה לשים לב במהלך הקריאה?
– האם הילד מזדהה עם אחת הדמויות.
– האם הילד מבין שהדוב מייצג חבר "שונה".
– ניתן ורצוי להתעכב על הפרטים: "האם אתה אוהב חורף?", "האם אתה אוהב לחבוש כובע כמו של הילד?", "איזה משחק אתה אוהב לשחק עם חברים?" וכו'.
– הניחו לילד להשלים משפטים קצרים. למשל, בעמוד האחרון קראו בקול את המשפט "החבר הכי טוב של הילד___", ותנו לילד להשלים: "דוב".
– האיורים בספר ממחישים את חילופי העונות בצורה נפלאה ומרהיבה. גם כאן התעכבו על הפרטים, על העצים, על השלכת, על המים הקפואים, על לבוש הילד… כל אלה מסייעים לילד להיקשר אל הסיפור.

ערכים ורגשות שעולים מהספר: חברות, קבלת השונה, שיתוף פעולה, סבלנות, געגוע.

להדפסת ההדרכה >> לחצו כאן
לפרטים נוספים וצפייה בעמודים פנימיים במתוך הספר "הילד והדב" >> לחצו כאן

 

המלצות נוספות לאוהבי דובים..

איפה הדב? – קרטון

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

דב קטב קטן – לאן אתה מפליג?

המחיר המקורי היה: ₪68.המחיר הנוכחי הוא: ₪29.

דובים לא מפחדים משום דבר

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *