Uncategorized, מגזין אגם

היתרונות של יוגה לילדים

ילדים יכולים ללמוד להתעמל, לפתח ביטחון עצמי ולשפר את יכולות הריכוז שלהם – על ידי תרגול תנוחות יוגה.

תרגול יוגה לילדים משפר את הגמישות והכח הפיזי, מכיוון שילדים לומדים להשתמש בכל השרירים שלהם בדרכים חדשות. בין אם תנוחה נעשית בעמידה, בישיבה או בשכיבה, הילדים מאתגרים קבוצות שרירים שונות והדבר תורם למודעות הגוף שלהם וליכולת שלהם לפעול ביעילות.

תרגול יוגה לילדים משפר את האיזון והקורדינציה. איזון הוא מרכיב חשוב ביוגה. תנוחות איזון נוצרו על מנת לקדם ולחדד את המצב הנפשי והגופני, שכן בהירות נפשית ויציבות נובעות מעצם המאמץ לנסות את התנוחות. גם אם ילד מתקשה לעמוד על רגל אחת למשל, הוא לומד איזון נפשי ופיזי מעצם זה שהוא יכול להישאר רגוע כאשר הוא נופל ולאחר מכן הוא קם ומנסה שוב. כאשר ילדים ילמדו לשפר את שיווי המשקל הגופני שלהם, הם יתמלאו בתחושת הישגיות.

תרגול יוגה גם מפתח פוקוס וריכוז. פעולת התרגול מעודדת ילדים "לנקות את הראש" ולהתמקד במאמץ. כתוצאה מהמיקוד להשגת תנוחה מסוימת או להישאר מאוזן, יוגה עוזרת לילדים להתמקד ולהתרכז בבית הספר ולקבל ציונים טובים יותר, כך מציינים מספר מחקרים.

תרגול יוגה מגביר את ההערכה העצמית והביטחון, הוא עוזר להנחיל ביטחון ולהביא את תהליך הלמידה אצל ילדים לרמה חווייתית. התרגול מלמד אותם להתמיד, להיות סבלניים ולעבוד למען מטרותיהם. מורה ליוגה יכול להציע רק הדרכה; זה הילד שצריך לעבוד כדי להצליח. לכן, כאשר ילד שולט בתנוחה, זה נותן לו ביטחון והערכה עצמית.

יוגה מועילה לילדים בכל הגילאים, אך נמצא כי הדבר מתאים במיוחד גם לילדים עם צרכים מיוחדים. מחקרים הראו כי יוגה מיטיבה עם ילדים בעלי אוטיזם והפרעות קשב וריכוז. חוקרים בארצות הברית דיווחו כי סקרו מורים בבית ספר ציבורי בברונקס שעברו תוכנית יוגה יומית ומצאו כי התוכנית הפחיתה את ההתנהגות האגרסיבית של הילדים, את תופעת הנסיגה החברתית (הסתגרות) וההיפראקטיביות, בהשוואה לקבוצת ביקורת של ילדים עם אוטיזם שלא התאמנו ביוגה.

הורים עשויים לשים לב כיצד יוגה מועילה לילדיהם, אך השופטים הטובים ביותר הם הילדים עצמם. ילדים שהתאמנו ביוגה אומרים למורים ולהורים שהם מסוגלים להתרכז טוב יותר במהלך היום, להתמקד טוב יותר בפעילות שלהם ולשים לב למשימות שלהם – בהחלט אפשר לומר שהם הממליצים הטובים והאמינים בעולם.

"יוגה חיות" ראה אור באגם וזכה להצלחה גדולה בקרב קטנטני ישראל, שלא מפסיקים לתרגל יוגה עם בעלי החיים האהובים עליהם.

"יוגה לילה טוב" הוא ספר חדש בסדרת היוגה לילדים שיעזור להם ללכת לישון בתחושה נעימה, רגועה ובטוחה.

יוגה חיות

המחיר המקורי היה: ₪84.המחיר הנוכחי הוא: ₪68.

יוגה לילה טוב

המחיר המקורי היה: ₪84.המחיר הנוכחי הוא: ₪68.

מאמר מתורגם, באדיבות Parents.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *