מגזין אגם

הספרים על גרטה תונברג הגיעו לישראל

מגזין TIME

גרטה תונברג – אשת השנה של מגזין TIME, הילדה המדהימה שעוררה את השיח הכל כך חשוב על ההתחממות הגלובלית והביאה אותו למרכז הבמה העולמית. ואולי חשוב יותר, הצליחה להביא את הנושא אל לבבות בני האדם כולם והדור הצעיר בפרט.

גרטה תונברג בת ה-16 משוודיה, היא ילדה המאובחנת עם תסמונת אספרגר.
היא התפרסמה כבר לפני שנה (בהיותה בת 15 בלבד) כשארגנה הפגנה בנושא שינויי האקלים ליד בניין הפרלמנט השוודי.
מאז כבר הספיקה לשאת נאומים בועידת TED בשטוקהולם, בפסגת האו"ם, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ובוועידת האקלים של האו"ם. בניגוד למנהיגי העולם היא לא עברה ממקום למקום במטוסים, אלא בכלי שיט המונעים בכח סולארי. גרטה מאמינה ששינוי אמיתי יגיע בעזרת מעשים ודוגמא אישית ולא רק בדיבורים.

בתחילת השנה, הוצאנו לאור שני ספרים בהשראתה, ספרים שגם עברו את אישורה של גרטה ומודפסים מנייר אשר מפוקח ע"י המועצה לניהול יערות (FSC). הוצאת הספרים של גרטה תונברג באה בהמשך לקו של הוצאת אגם, להוציא ספרים וסיפורים אשר נוגעים לשינויי האקלים והשמירה על איכות הסביבה. ספרים כמו "אקו ולוגי" וסדרת "דב הקטב הקטן" הם רק דוגמא לספרים שהם לא רק מופת ספרותי לילדים אלא גם ספרים שחשוב להקריא לילדים על מנת להטמיע בתודעתם את נושא האקלים והשמירה על הבית של כולנו.


קוראים לי גרטה
, הוא ספר לכל המשפחה (גילאי 10+) אשר מסביר באופן מדעי ופשוט את הרעיונות הדרושים כדי
להבין את משבר האקלים שכולם מדברים עליו, ומתאר מה יכול כל אחד מאיתנו לעשות כבר היום למען עתידו של כדור הארץ – הבית של כולנו. הספר כתוב בשפה ברורה וקולחת, ומציג את הרקע למשבר האקלים, כמו גם את הדרכים לפתרונו, בצורה מדעית – אך נגישה לכל ונסמך על המקורות המוסמכים והעדכניים ביותר. זהו ספר חובה לאנשים שבוערת בהם התשוקה לזהות אקלימית חדשה, לעתיד טוב יותר לעצמם ולילדיהם, לחברה צודקת ולסביבה חיונית ומיטיבה. הספר נועד גם להורים, לסבים, למורים ולכל אלו הנדרשים עכשיו להשיב על השאלות הישירות והדחופות שמציג הדור החדש, האקטיביסטי והלא מתפשר, על בריאותו של כדור הארץ.

להדפסת הפוסטר של גרטה – "עשרה דברים קטנים שאפשר לעשות כדי לחולל שינוי"


גרטה והענקים
, ספר ילדים לגילאי 3-7.
גרטה חיה בלב יער יפהפה.
יום אחד חיות היער מספרות לה כי ענקים חמדנים כורתים את העצים שמסביב.
גרטה מבינה שהענקים רוצים לבנות מהעצים בתים,
ואחר כך בתים גדולים יותר, ואז כפרים, ואז ערים…
אבל מי ישמור על היער? ומה יקרה לחיות?
למרבה המזל יש לגרטה רעיון!

בדרך של אלגוריה ציורית ובשפה נהירה, מעביר הספר את המסר של גרטה, שאף אחד לא קטן מדי בכדי לחולל שינוי, ושבכוחות משותפים באמת אפשר להציל את העולם.

חלקו האחרון של הספר מוקדש לסיפורה של גרטה האמיתית, ולפעילויות הקטנות שיכול לעשות כל אחד מאתנו למען הסביבה.

שני הספרים משתתפים במבצעים ומעבר להיותם רלוונטיים ביותר הם פשוט ספרים מדהימים!
לקריאה נוספת על גרטה תונברג בויקיפדיה: גרטה תונברג (טונברי)

ספרים נוספים בהוצאת אגם הקשורים באקולוגיה ושמירה על איכות הסביבה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *