מגזין אגם, פעילויות לילדים

פעילות עם ספר – אני זה אני ואני מיוחד

פעילות עם הספר פעילות לילדים אני זה אני ואני מיוחד ספרים על העצמה

על הספר  - אני זה אני ואני מיוחד
ספר על דמיון ובטחון עצמי

חלק משמעותי בהתפתחותם של ילדים הוא משחק, כל משחק אבל בייחוד משחקים חופשיים, משחקים ללא כלים, בהם הילדים מפעילים את הדמיון.
בספר "אני זה אני! ואני מיוחד!" הפונה לילדי הגן, המשחק החופשי הזה ממלא תפקיד מרכזי. בכל יום כשרועי מגיע לבית הספר, הוא משחק עם חבריו. בכל יום מחדש הוא רוצה להיות משהו מסוים, אבל החברים שלו מודיעים לו שהוא לא יכול ונותנים לו תפקיד אחר. בכל יום הוא חוזר הביתה מאוכזב מהתפקיד שקיבל במשחק, אמא שלו עוזרת לו לראות את הדברים בצורה אחרת והוא מגלה שבעצם קיבל תפקיד מיוחד. יום אחד, כשכולם משחקים יחד ומחלקים תפקידים, רועי בוחר תפקיד משלו, תפקיד שאיש לא חשב עליו, פתאום כולם רוצים להיות בדיוק כמו רועי.

אני זה אני ואני מיוחד – קרטון

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

מאת: אן מיק | איור: שרה מסיני

"בבקשה, אני יכול להיות נסיך?"
כולם רוצים להיות נסיכים ואריות ובכלל, מנסים להפוך לדמויות שחונכנו לחשוב עליהם כחזקות ומובילות. אבל מה קורה כשהילד לא מספיק חזק להיות אריה? או לא מספיק גבוה בשביל להיות רב-חובל?
הספר "אני זה אני ואני מיוחד" לא רק מעודד את הילדים ללכת בדרך שלהם, להיות מי שטבעי להם להיות ולאהוב את עצמם, אלא גם מראה להם שברגע שיבחרו ללכת בדרכם המיוחדת, הם יזכו לאהדה חברתית והגשמה עצמית.
להורדת הדרכת קריאה

פעילות משותפת – הורים ילדים

עצרתם פעם לראות במה הילדים שלכם אוהבים לשחק? ההעדפות של הילדים משתנות כל הזמן. כל בחירה כזו היא שיקוף של מצבו של הילד ואמצעי נוסף עבורו להביע את החלומות ולהתמודד עם הפחדים שלו.

קוראים ומשוחחים

במהלך הקריאה בספר, עצרו והתבוננו ביחד עם הילד באיורי הספר השונים. התחילו בצמד העמודים הראשון, בקשו מהילד לזהות כמה שיותר צעצועים ומשחקים. בעמודים הבאים התבוננו בתפקידים שממלאים הילדים השונים בכל משחק, הבעות הפנים שיש לילד כשהוא בבית הספר ובאילו שיש על פניו כשהוא מדמיין את המשחק מחדש בבית עם אימו.

לאחר הקריאה בספר, שאלו את הילד אם גם הוא הרגיש פעם כמו רועי, גיבור הספר, כשקיבל תפקיד שלא אהב במשחק. בקשו ממנו לספר על מה שקרה, לתאר מקרים נוספים ושאלו אותו האם יש מקרים בהם דווקא כן קיבל תפקיד שרצה. איך הרגיש באותה העת? שאלו אותו, האם כמו רועי הוא יכול למצוא דברים נוספים גם בתפקידים שקיבל ולא אהב.

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: דפי צביעה וגזירה לילדים: מסכות וכובעים (קישור להורדה הדפים בסוף המאמר), צבעים, בריסטול, מחורר, שרוך או חוט גומי.

הדפיסו את המסכות והכובעים השונים על דף קשיח או הדביקו את הדפים השונים על בריסטול בגודל מתאים, צבעו את המסכות/הכובעים, גזרו והשחילו שרוך או חוט גומי בחורים היעודיים (ניתן לראות על גבי האיורים). כעת, כל שנותר הוא להיכנס לדמות ולשחק בהנאה.

פעילות בגן הילדים

מי אני? מי אני רוצה להיות? – פעילות מפגש ושיחה בגן

כל גננת יודעת שמשחקים חופשיים זה הזמן בו הילדים נותנים דרור לחלומות שלהם, הם מנסים להידמות למי שהיו רוצים להיות. לא פעם שתפקיד מסוים נחשק על ידי מספר ילדים, מתקיים מאבק כוח קצר ובסופו מוכרע מי יקבל אותו. אם היינו נותנים לכל ילד להיות מה שהוא רוצה בכל משחק, מה הוא היה בוחר?

יוצרים ביחד

ציוד דרוש: מסכות וכובעים מודפסים (קישור להורדה הדפים בסוף המאמר), צבעים, בריסטול, מחורר, שרוך או חוט גומי.

הדפיסו את המסכות והכובעים השונים על דף קשיח או הדביקו את הדפים השונים על בריסטול בגודל מתאים. בקשו מכל ילד לבחור דמות, לצבוע ולקשט אותה.
לאחר שהילדים סיימו, גזרו את הדמות והשחילו שרוך או חוט גומי בחורים היעודיים (ניתן לראות על גבי האיורים). כעת יוכל כל ילד שרוצה בכך לעטות את המסכה או לחבוש את הכובע ולהציג את הדמות שבחר להיות מול כל ילדי הגן (מה שמו? איפה הוא גר? איך הוא מבלה את היום שלו? וכו').

להדפסת דפי הצביעה לחץ כאן >>>>>>>>>>>

להדפסת הפעילות לחץ כאן >>>>>>>>>>>

נשמח מאוד לשמוע איך הייתה הפעילות!

ספר על דמיון / ספר לילדי הגן / ספר על חברות / מסכות לילדים / פעילות עם מסכות / פעילות צביעה וגזירה / דפי צביעה וגזירה לילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *