קטגוריות נוספות

הוצאה לאור ספרי ילדים

ספרי ילדים הוצאה לאור

הביצה של ינשוף קטן

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

מה שלא יהיה

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

המקום שבו הים נושק לשמים

המחיר המקורי היה: ₪84.המחיר הנוכחי הוא: ₪68.

אצלי זה ככה!

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

חתלתול ושומר הלילה

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

לאן נעלם בילי?

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪19.

פילים לא מתקבלים

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

טיפ טיפה אמיץ

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

במקום הכי יפה בחוף

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

קוקו, מי זה שם? חיות המים – קרטון

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

סבתא של חנה בננה בישלה דייסה – קרטון

המחיר המקורי היה: ₪74.המחיר הנוכחי הוא: ₪60.

הוצאת ספרי ילדים כמו תינוק חדש בעולם

כתיבת ספר יכולה להידמות לתהליך של היריון ולידה. העובר, נוצר מתוך אהבה של אנשים. בדומה לכך, הספר, נוצר מתוך רעיון שפועם בתוך לבו של הסופר. במהלך ההיריון, מיטב הרופאים בודקים את העובר במגוון רחב של בדיקות שנועדו להצביע על בשלות איבריו של העובר. בדומה לכך, ניתן לראות את הסופר כרופא הבודק את כתיבתו. הסופר כותב ומוחק ושוב כותב, מדייק את המילים, מדגיש את הפרטים החשובים בעיניו, מחבר את העלילה ולבסוף יוצר את הספר המושלם בעיניו. בהקשר זה, ראוי לציין כי לא תמיד הרעיון הראשוני של הסופר נותר בעינו. במהלך הכתיבה, הסופר מחליט מהם החלקים החשובים בעיניו ועל מה הוא יכול לוותר.

בשונה מהיריון הנמשך כתשעה חודשים, תהליך כתיבת ספר אינו נמדד בזמן. תהליך זה יכול לקחת חודשים רבים ואף שנים עד שלבסוף נוצר התוצר המשקף את הרעיון של הסופר. כמו התינוק, כך גם הספר יוצא החוצה אל העולם. שם, הוא צריך להתמודד עם אנשים שונים וביקורות שונות. מובן כי המשימה לא תמיד פשוטה. כמו הילד, שנולד עם מראה ואופי שונים משאר הילדים בעולם, הספר צריך להיות ייחודי בנוף ולהראות את היופי שבו על מנת למשוך את האנשים לקרוא אותו.

הוצאת ספרי ילדים אינה עניין של מה בכך. ניתן היה לחשוב כי מדובר באוסף מילים שנכתבו על הדף לצד איורים. אך לא כך הדבר. בשונה מהיריון, בו תינוק נוצר מאהבה של שני אנשים ללא תנאי, בתהליך כתיבת ספר, הסופר צריך לחשוב על קהל היעד. כלומר, מאחורי כל ספר ילדים נדרשת מחשבה מעמיקה על התוכן אותו הסופר מעוניין להעביר. הסופר צריך ללמוד ולהבין את עולמם הרגשי של הילדים וכך לדייק את המסרים בספר. מובן כי מסרים המתאימים לילדים בני 10 אינם יתאימו לפעוט בן שנתיים. על כן, הסופר צריך להתאים את כתיבתו לגיל הקורא אליו הוא מכוון. זאת ועוד, הסופר צריך ללמוד על היכולות הקוגניטיביות של הילד ולחשוב מהו התוכן הלימודי אותו ילמד הקורא במהלך קריאת הספר. 

כאשר מדובר בספרי ילדים, צריך לזכור כי לא מדובר רק במילים כתובות אלא גם באיורים. תפקידם של האיורים בתוך הספר הוא לתת ממד ויזואלי של המסר המילולי עבור הילד הרך. על כן, בתהליכים של הוצאות לאור של ספרי ילדים צריך לבחון האם ישנה התאמה בין האיור לתוכן. בנוסף, צריך לבדוק האם האיור אינו מפחיד או ילדותי מדי לגיל הקורא. כמו בעולם המבוגרים, גם בעולם הילדים ישנו מגוון רחב של ספרי ילדים לרכישה. אולם, לא כולם הופכים לאהודים על ידי ההורים. לכן, הספר צריך להיות מדויק עבור קהל היעד שלו.

מובן כי התהליך מלווה בחששות. כמו זוג צעיר שמצפה לתינוק ואינו יודע כיצד הוא ייראה ואילו קשיים יהיה עליו לעבור בדרך, כך גם סופר ילדים עלול לחשוש בהוצאות ספרי ילדים, זאת מאחר והספר צריך לעבור עיניים רבות עד שהוא מוכן לצאת אל העולם. אנו באגם הוצאה לאור, אתר ספרי ילדים, מבינים ומעריכים את תהליך הכתיבה הארוך, את ההשקעה הרבה בכל מילה ומילה ואת הדיוק בפרטים המתאימים לקהל הקוראים. לכן, אנו נעשה את מירב המאמצים על מנת להפיג את החשש ונבטיח כי תהליך הוצאה לאור – ספרי ילדים, יהיה מלווה בסיוע ותמיכה של העורכים הטובים ביותר. חשוב לציין כי אנו באגם הוצאה לאור, חרטנו על דגלנו לשמור על רמה גבוהה של תוכן עבור הקוראים הצעירים שלנו. נשמח שפרי היצירה שלכם, הספר, יהיה חלק מההוצאה שלנו וכולם יוכלו להנות ממנו.