מאמרים

ספרי קריאה לכיתה ג

ספרי קריאה מומלצים לכיתה ג

קרוא וכתוב הם הכלים הבסיסיים ביותר שבהם אנו צריכים לצייד את ילדינו על מנת שיוכלו לרכוש את השכלתם בכיתות המתקדמות. לאחר שהטמענו בילד את מיומנויות הקריאה, עלינו לסייע לו להשתמש במיומנויות אלה בכדי לפתח את יכולותיו השכליות. את האמת הפשוטה הזאת כולנו יודעים איפה שהוא בתת המודע שלנו. זאת הסיבה שבגיל הגן וכיתה א' אנחנו נותנים לילד ספרי קריאה עמוסי איורים, כתובים עם מעט טקסט ובאותיות גדולות, אבל כשהוא מגיע לכיתות ג', ד' וה', אנחנו מחפשים ספרים שיאתגרו לא רק את מיומנויות הקריאה שלו, אלא גם את ההבנה והאינטלקט שלו. מההבנה הפשוטה הזאת ניתן לגזור את המהות של ספרי קריאה מומלצים לכיתה ג והכיתות הסמוכות.  

ספרי קריאה לכיתה ג - איך בוחרים אותם?

ככלל, קריאה הוא ענף מחקרי שלם בעולם החינוך וישנם אנשי מקצוע שמקדישים את כל חייהם המקצועיים לענף זה. כהורים אין לנו את היכולת לשפוט כל ספר וספר על פי פרמטרים פדגוגיים מקצועיים בכדי להחליט מהם ספרים מומלצים לקריאה כיתה ג, אבל יש בהחלט מספר פעולות שאנחנו יכולים לעשות בכדי להבטיח שאנחנו מעניקים לילדים שלנו את הספרים הנכונים להם בכל גיל ובכל כיתה. לבחירת ספרי קריאה מומלצים לכיתה ג, כל שאתם צריכים לעשות הוא לברר עם המורה בבית הספר או הספרנית בספרייה העירונית מהם ספרים מומלצים לקריאה כיתה ג ולברר עם הילד עצמו על ספרים שעליהם שמע ושאותם הוא רוצה לקרוא. שתי פעולות אלה יאפשרו להגיע לכם למגוון עשיר מאוד של ספרי קריאה לכיתה ג, ספרים שמתאימים לכיתה זו הן מבחינת מיומנויות הקריאה והן מבחינת גירוי האינטלקט ופיתוח יכולות של דמיון, יצירה וחשיבה אצל הילד.

והנה קצת המלצות שלנו:

(דרך אגב אתם יכולים לקרוא פרק ראשון מכל ספר ואז להחליט, בעמוד הספר תגללו קצת למטה עד שתראו טאב "פרק ראשון".)

החרקנים

המחיר המקורי היה: ₪98.המחיר הנוכחי הוא: ₪79.

מאת: טום פלטשר

בוקר אחד מתעוררים ילדי העיר ומגלים שכל המבוגרים נעלמו. אין הורים, אין מורים, אין מי שיגיד מה לעשות… אז מה באמת עושים?
בין ערימות אשפה והררי זבל שמתפוגגים באורח פלא, על רקע רעשים משונים שבוקעים מהאפלולית שמתחת למיטה, נוצרות חברויות מפתיעות, פעילויות מאתגרות ובעיקר – הרפתקה מצמררת ומלאת תפניות.
"החרקנים" הוא ספר מפחיד (נגיד) ומצחיק (ממש) הנע בין דמיון ומציאות, ומתאר עולם בו הילדים מוצאים את עצמם בחופש מוחלט, בלגן תהומי, חברה הממציאה את עצמה מחדש, ותהיות לגבי אחריות…

פולי שלוטרמוץ

המחיר המקורי היה: ₪86.המחיר הנוכחי הוא: ₪69.

מאת: לוסי אסטנר | איור: ליזה הנש

איזה טרלול! אחרי שצמחה לפולי השן החדשה שלה, נודע לה סוד משפחתי שהוסתר זמן רב – והסוד הזה הופך את חייה על פיהם! זה אומנם נהדר שהיא יכולה פתאום להעיף את מרווין המרושע באוויר כמו טיל מטורלל לגמרי, אבל היא חייבת גם לעבור את הבחינה של מועצת שבעת הנמנמנים לפני שתוכל לחזור ולחיות עם המשפחה שלה.
לפעמים דווקא מגניב להיות קצת שונה..

הילד שגידל דרקונים

המחיר המקורי היה: ₪86.המחיר הנוכחי הוא: ₪69.

מאת: אנדי שפרד | איור: שרה אוגילבי

חשבתם פעם לגדל דרקון?
דמיינו מברשות שיניים עולות באש, מרדפים אחרי חתולים וקקי שנוחת ישר לתוך הדייסה של אבא…
אבל תשמעו עוד משהו. לדרקון הזה יש עיני יהלום בוהקות שמנצנצות אליכם, הבל נשימה חמים שמדגדג לכם באוזן, ויכולת לתת לכם טעם חדש, ולגמרי מסעיר, לחיים.
אז מי לא היה רוצה דרקון משלו?
"קלאסיקה מודרנית – סיפור מרתק, רגיש ומצחיק המלווה באיורים אפופי קסם… וצחנה. פשוט אי אפשר לעמוד בפניו!" –  הגארדיאן
ספר ההמשך כבר כאן הילד שחי עם דרקונים

טום גייטס 1 – העולם הגאוני

המחיר המקורי היה: ₪86.המחיר הנוכחי הוא: ₪69.

מאת: ליז פיצ'ון

סדרת נוער גאונית שתורגמה ללא פחות מ48 שפות ומכרה יותר מ-12 מיליון עותקים ברחבי העולם.
אני‭ ‬טום‭ ‬גייטס‭.‬ כשהמורים‭ ‬שלי‭ ‬לא‭ ‬נועצים‭ ‬בי‭ ‬עיניים‭ ‬חודרות‭ ,‬אני‭ ‬אוהב‭ ‬לצייר‭ ‬ולחשוב‭ ‬על‭ ‬דרכים‭ ‬לעצבן‭ ‬את‭ ‬דיליה‭.‬ המורים‭ ‬שלי‭ ‬חושבים‭ ‬שדעתי‭ ‬מוסחת‭ ‬בקלות‭ ‬ושחסר‭ ‬לי ‭"‬ריכוז‭".‬ שזה‭ ‬קצת‭ ‬לא‭ ‬מדויק‭,‬ כי‭ ‬כרגע‭ ‬אני‭ ‬ממש‭ ‬מרוכז‭ ‬בשאלה‭ ‬איזה‭ ‬מהוופלים‭ ‬האלה‭ ‬לאכול‭ ‬קודם‭.

סוד החיות הקסומות

המחיר המקורי היה: ₪86.המחיר הנוכחי הוא: ₪69.

מאת: מרגיט אאואר | איור: נינה דולק

בית הספר הזה מסתיר סוד. מי שיש לו מזל מוצא כאן את החבר הכי טוב בעולם. חיה קסומה. חיה שיודעת לדבר. אם היא שייכת לך…
אידה‭ ‬לא‭ ‬מרגישה‭ ‬בנוח‭ ‬בבית‭ ‬הספר‭ ‬החדש‭ ‬שלה‭.‬ אבל‭ ‬אז‭ ‬משתפת‭ ‬המורה ‬את‭ ‬הכיתה בסוד‭ ‬החיות‭ ‬הקסומות‭ ‬‮–‬‭ ‬ואידה‭ ‬זוכה‭ ‬לקבל חיה‭ ‬קסומה‭:‬ השועל‭ ‬רַבָּט‭, ‬שמוכן‭ ‬תמיד‭ ‬לעזור‭.‬ הרפתקה‭ ‬מופלאה‭ ‬מתחילה‭.
סדרת "סוד החיות הקסומות" מונה 4 ספרים.

נבחר למצעד הספרים תשע"ט.

אגם הוצאה לאור מתמחה בהוצאת ספרי ילדים ונוער וקיים מגוון רחב של חוברות עבודה, ספרי קריאה ועיון לפעוטות, לילדים ולבני נוער כמו גם ספרי עיון ופנאי למבוגרים.
לאגם מגוון רחב של ספרי קריאה לכיתה ג, וכן חוברות עבודה לכיתה ג'. בעמודי הספרים מצויינים גילאים רלוונטיים, תקציר ופרקים ראשונים מהספרים. 

בהצלחה! 

להזמנות גדולות, רכישה מרוכזת או ביצוע הזמנה טלפונית התקשרו 03-7576523